لوگو اسب آهنی
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مزایای استفاده از کلاه کاسکت

دسته بندی :بلاگ 21 آذر 1400

کلاه کاسکت یکی از وسایل ضروری در حین موتور سواری یا دوچرخه سواری می باشد که به ظاهر ساده و معمولی به نظر می رسد ولی سالانه جان میلیون ها انسان رو نجات می دهد. موتور سيکلت، فاقد هر گونه سيستم محافظت کننده به هنگام تصادف مي باشد. با توجه به ميزان سرعت بالايي که دارد، از خطرناکترين وسايل نقليه اي است که درصد بالايي از تلفات جاني تصادفات را به خود اختصاص داده است و به هنگام تصادف، صدمات جبران ناپذيري به نقاط حساس بدن خصوصا سر و صورت وارد مي شود.کلاه کاسکت برای موتور سواران حکم فرشته نجات را داشته که از شدت ضربات وارده به سر موتورسواران به هنگام بروز حادثه می کاهد.

کلاه کاسکت

سوار شدن بر موتور سیکلت می تواند خطرناک باشد ، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر تصادف یا صدمات جدی انجام دهید. به عنوان مثال کلاه کاسکت معمولی برای استفاده روزانه به خصوص افرادی که در پیک ها کار می کنند و وظیفه ارسال و دریافت بسته های افراد را دارند کفایت خواهد کرد ولی همین کلاه کاسکت موتور سیکلت برای کسانی که به صورت حرفه ای مثلا در مسابقات موتورسواری شرکت می کنند مناسب نخواهد بود؛ چرا که سرعت مهم ترین فاکتور شرکت در این گونه مسابقات است.
همیشه در هنگام سوار شدن موتورسیکلت از کلاه کاسکت استفاده کنید ، اما آیا می دانید که یک کلاه کاسکت می تواند کارهای بیشتری از محافظت از سر شما انجام دهد تا به شما در حفظ امنیت کمک کند؟ باید بدانید که مزایای پوشیدن کلاه کاسکت در وهله اول ازجان شما محافظت میکند.

شاید کلاه کاسکت باعث شود سرتان عرق کند اما تنها چیزی که مهم است این است که این کلاه می تواند یک روز جان شما را نجات دهد و یا حداقل سروصورتتان را از آسیب دیدن جدی و خطرناک حفظ کند.

 

کلاه کاسکت


مزایای استفاده از کلاه کاسکت

کاهش نویز باد
پوشیدن کلاه کاسکت باعث می شود تا باد مستقیما به صورت شما برخورد نکرده و باعث بهبود دید می شود. کاهش باد به ویژه در هوای سرد بسیار مفید است ، زیرا باد سرد می تواند مشابه آفتاب سوختگی باشد. کلاه کاسکت که گوش شما را می پوشاند نیز ممکن است باعث کاهش سر و صدای باد شود و در نتیجه سواری با آرامشی خواهید داشت .
کاهش صدای باد باعث شنیدن صداهایی در اطراف شما می شود که آگاهی از این صداها باعث متوجه شدن هر موقعیت خطرناکی که به نزدیک شده اید می گردد.

دید بهتر شما از جاده
کلاه کاسکت با محافظ صورت ، هنگام سوار شدن ، چهره شما را از حشرات، گرد و غبار ، شاخه ها و سایر اشیاء موجود در هوا محافظت می کند. این اشیاء می توانند حواس شما را پرت کنند یا مانع از دید شما در مورد جاده شوند. یا حتی باعث آسیب به چشمان شما گردند .کلاه کاسکت های امروزی اغلب دارای عینک دودی بوده که محافظت در برابر آفتاب و گزینه های سایه بان رنگی است. کاهش موقتی از تابش نور خورشید عامل مهمی در بسیاری از حوادث است.

موهای بلند دارید؟ کلاه کاسکت می تواند موهای شما را در جای خود نگه دارد. باد می تواند موهای طولانی تر را به چشم سوار شلاق زده و باعث ناراحتی و مانع دید سوار در جاده شود.

محافظت در برابر آب و هوا
باران ، طوفان گرد و غبار و دیگر آب و هوا ها سوار شدن موتور سیکلت را حتی خطرناک تر می کند. یک کلاه کاسکت موتورسیکلت می تواند باران را از چشمان شما و از چهره شما دور نگه دارد و از کاهش دید و حواس پرتی جلوگیری کند.

 

شکستگی لفورت بدون استفاده از کلاه کاسکت

طبق بررسی‌های صورت گرفته « در افرادی که دارای کلاه کاسکت بوده‌اند، بیشترین شکستگی لفورت II بوده است که احتمالا مربوط به ضربه به قسمت جلویی کلاه کاسکت در هنگام سقوط موتورسوار است. در افراد فاقد کلاه کاسکت، بیشترین شکستگی مربوط به لفورت I (شکستگی افقی بالای ریشه دندان‌ها) بود و بیشترین اثر حفاظتی کلاه کاسکت در شکستگی‌های ناحیه میانی صورت بر شکستگی گونه و استخوان نازال( استخوانی که در تشکیل سقف حفره بینی نقش دارد.) و ریم اربیت(ضخیم‌ترین قسمت کاسه چشم) بوده است.»

به گفته‌ محققان این پژوهش، از بررسی یافته‌های این تحقیق می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از کلاه کاسکت استاندارد می‌تواند از شکستگی ناحیه میانی صورت جلوگیری کند.

اين رو، بار ديگر به موتور سيکلت سواران توصيه مي گردد که براي سلامتي خود کلاه کاسکت استاندارد استفاده نمایند.

    جهت مشاهده و خرید کلاه کاسکت مناسب به ادرس زیر مراجعه کنید    https://bit.ly/3ial2dS  

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: