لوگو اسب آهنی
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هرآنچه که باید درباره فیلتر روغن موتور سیکلت بدانید!

دسته بندی :بلاگ 15 دی 1400

هرآنچه که باید درباره فیلتر روغن موتور سیکلت بدانید!

 

فیلتر روغن موتور سیکلت همانند روغن موتور بسیار مهم و ضروری است که یکی از مهم‌ترین قطعات موتور سیکلت است که وظیفه پاکسازی روغن موتور از ذرات معلق و مواد زائد را بر عهده دارد. انتخاب فیلتر روغن مناسب برای موتور سیکلت از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند در عملکرد و طول عمر موتور سیکلت تأثیرگذار باشد.

 

فیلتر روغن موتور سیکلت در دو نوع فلزی و کاغذی موجود می باشند :


فیلترهای روغن فلزی: این نوع فیلترها از جنس فلز ساخته شده‌اند و دارای دو قسمت جداگانه هستند. قسمت داخلی فیلتر دارای یک هسته کاغذی است که وظیفه جذب ذرات معلق را بر عهده دارد. قسمت بیرونی فیلتر نیز از فلز ساخته شده است و وظیفه محافظت از هسته کاغذی را دارد.

فیلترهای روغن کاغذی: این نوع فیلترها از جنس کاغذ ساخته شده‌اند و دارای یک بدنه پلاستیکی هستند. فیلترهای کاغذی ارزان‌تر از فیلترهای فلزی هستند، اما طول عمر کمتری دارند.

ابعاد فیلتر 

فیلترهای روغن موتور سیکلت در اندازه‌های مختلفی موجود هستند. هنگام انتخاب فیلتر، باید از ابعاد مناسب برای موتور سیکلت خود مطمئن شوید.

ابعاد فیلتر روغن معمولاً در دفترچه راهنمای موتور سیکلت ذکر شده است. شما می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای موتور سیکلت خود، ابعاد فیلتر روغن مناسب برای موتور سیکلت خود را پیدا کنید.

کیفیت فیلتر

کیفیت فیلتر روغن موتور سیکلت از اهمیت زیادی برخوردار است. یک فیلتر روغن با کیفیت می‌تواند به خوبی روغن موتور را از ذرات معلق و مواد زائد پاکسازی کند و از عملکرد صحیح موتور سیکلت شما اطمینان حاصل کند.

هنگام انتخاب فیلتر روغن، باید از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید. فیلترهای روغن با کیفیت معمولاً از برندهای معتبر و شناخته شده هستند.

 

تعویض فیلتر روغن

برند فیلتر

برند فیلتر روغن موتور سیکلت نیز می‌تواند در کیفیت و عملکرد آن تأثیرگذار باشد. هنگام انتخاب فیلتر، بهتر است از برندهای معتبر و شناخته شده استفاده کنید

برندهای معتبر فیلتر روغن موتور سیکلت عبارتند از:

1- فیلتر روغن هیفلو HIFLO

2- فیلتر روغن توین ایر Twin Air

3-فیلتر روغن یاماها Yamaha

3-فیلتر روغن RP

هر چه کیفیت فیلتر روغن موتورسیکلت بهتر باشد، ذرات ریز فلز باقیمانده از احتراق و سایر آلودگی‌های موجود در روغن موتور را بهتر تصفیه می‌کند و عمر موتور موتور سیکلت را افزایش می‌دهد. به همین خاطر است که ستاره فیلتر فقط فیلتر روغن موتورسیکلت باکیفیت را تولید و به فروش می‌رساند. در هر صورت باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی عمر بهترین و باکیفیت‌ترین فیلترها نیز به پایان می‌رسد و باید تعویض شوند.

فیلتر روغن موتورسیکلت مانع از این می‌شود که باقیمانده‌های احتراق و گرد و غبار وارد موتور شوند. فیلتر روغن موتورسیکلت یکی از تجهیزات ضروری برای سیستم است که آلاینده‌های بسیار کوچک را به دام می‌اندازد. برخی از فیلترهای روغن موتور سیکلت نسبت به سایر آن‌ها باکفیت‌تر هستند و در هنگام انتخاب و خرید آن‌ها باید دقت کافی داشته باشید.

چه فیلتر روغنی برای موتور سیکلت مناسب است؟

شما با مشورت با یک مکانیک خودرو یا مطالعه دفترچه راهنمای وسیله نقلیه متوجه خواهید شد که موتور سیکلت شما به چه نوع فیلتری نیاز دارد. فیلترها در اندازه‌های مختلف و با مشخصات مختلف به فروش می‌رسند و معمولا مخصوص مدل‌های مختلف موتور سیکلت هستند.

اگر مطمئن نیستید که به چه نوع فیلتر روغن نیاز دارید، اولین فیلتر روغن موتور سیکلت را بررسی کنید و هنگام تعویض نیز فیلتری با همان مشخصات را برای موتورسیکلت خود خریداری کنید.

 

 فیلتر روغن موتور سیکلت کاغذی

 

سوالات متداول درباره تعویض روغن و فیلتر روغن موتورسیکلت:

فیلتر روغن موتور سیکلت را چه زمانی باید تعوض کرد ؟

هر زمان روغن را عوض می‌کنید احتمالا باید فیلتر روغن را نیز عوض کنید. این زمان معمولاً برای بیشتر موتورسیکلت‌ها بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ مایل است.

آیا روشن کردن انجین در حین تعویض فیلتر روغن خطرناک است؟

از روشن کردن انجین در شرایطی که فیلتر روغن بر سر جای خود قرار نگرفته است، خودداری کنید.

آیا رسیدن آب به فیلتر روغن خطرناک است؟

اگر سهوا یا بر اثر اتفاقی آب به فیلتر برسد باید سریع فیلتر محفظه نگهدارنده آن را خشک کنید و اگر جنس فیلتر موتور سیکلت شما کاغذی است حتما دقت داشته باشید که هیچ آب یا مایعات دیگری با آن تماس پیدا نکند.

فیلتر روغن موتور فلزی

فیلتر روغن موتور سیکلت

نکته آخر:

پیشنهاد می‌کنیم هر بار که روغن موتور سیکلت را عوض می‌کنید، فیلتر روغن موتور سیکلت خود را نیز عوض کنید.همانطور که گفته شد فیلتر روغن، از ورود آلودگی‌ها به روغن موتور جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد به آن آسیبی برسد. فیلتر روغن موتور سیکلت را با قیمت مناسبی می‌توان تهیه کرد و به راحتی از هزینه‌های زیاد خرابی موتور جلوگیری کرد. با استفاده از یک آچار به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و فیلتر روغن موتور سیکلت خود را تعویض کنید. اگر این کار را خودتان انجام می‎دهید، توجه داشته باشید که پیش از این کار حتما روغن کاری واشرهای پلاستیکی را انجام دهید و بعد از آن نیز پیچ‌ها را ببندید و سفت کنید.

 

با رعایت نکات فوق می‌توانید فیلتر روغن موتور سیکلت را به درستی تعویض کنید و از عملکرد صحیح موتور سیکلت خود اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: